Telefon   +48 731 064 164

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stacje Robocze i Render Nody

 

ADV 

Od czego zaczynam budować nową stację roboczą?
Od określenia w jakiej aplikacji ma pracować.
Jeżeli do mnie napiszesz, koniecznie umieść w czym pracujesz:
aplikacje, dodatki, sposób wykorzystania.

 

 

Jest kilka propozycji semi-uniwersalnych stacji roboczych, ale nie są one tanie, nawet u mnie, gdyż wymagają najwyższych modeli procesorów Xeon, a więc takich które mają zarówno dużo rdzeni, wysokie taktowanie turbo wszystkich rdzeni i najchętniej bardzo wysokie taktowanie turbo dwóch rdzeni - E5-2696 v3 i v4, E5-2699 v3 i 4 oraz E5-2679 v4. Oferty tych stacji znajdziesz tu.

​​

Stacje te wykorzystują głównie artyści pracujący na silnikach renderujących Vray i Corona.
Założeniem są: komfortowa praca w środowisku Viewport oraz możliwość szybkiego wykonania renderu wstępnego i "na gotowo".

2. Stacje Robocze Renderujące na GPU - kartach graficznych
Stacje te wykorzystują głównie artyści pracujący na silnikach renderujących Octane, NVIDIA OptiX Ray Tracing Engine, ARION, Lightworks, Iris, FStorm, VRay RT, Visual Designer Rendering Suite.
Założeniem są: komfortowa praca w środowisku Viewport oraz możliwość szybkiego wykonania renderu wstępnego i "na gotowo" przy wykorzystaniu jednego lub kilku GPU.

3. Stacje Robocze CAD i semi-CAD
Środowisko CAD jest specyficzne, ale i w nim są różnice. Głowna dotyczy sposobu wykorzystywania sterownika grafiki. Stacje mogą służyć również do renderowania wyników projektowania inżynierskiego i architektonicznego. To od wybranego oprogramowania projektowego i silnika renderującego zależy budowa stacji: Quadro czy GTX, Multi GPU czy Single GPU, High Core Count czy Highest Frequency Low Core Count.


4. Render Node - CPU lub GPU
Render Node to niewolnik. Komputer mający jedno główne zadanie: liczyć rendery. Ma być maksymalnie wydajny, nie spowalniać i nie hałasować. Są dwa rodzaje: CPU Render Node i GPU Render Node. Nazwa wyjaśnia wszystko.


5. Upgrade Stacji Roboczej
Czasem wymiana całej stacji jest dużo bardziej kosztowna i mniej przynosi zysku wydajności niż upgrade i regulacja obecnie używanej.
Nowe procesory, szybszy i nowszy RAM oraz płyta głowna za ogromne pieniądze może się okazać jedynie odrobinę lepszą od posiadanej po ulepszeniu: np. 2x E5-2695 v2 dorówna w renderingu E5-2670 v3 a nawet E5-2640 v4. A przecież wymiana jedynie CPU może kosztować 1/4 wymiany stacji na taką o tej samej mocy. Przykładów bez liku. Nie wiesz co warto? Zapytaj mnie. Ja wiem, a jak nie wiem to szybko sprawdzę.


6. Overclocking i Regulacja Precyzyjna
Od 20 lat zajmuję się overclockingiem a od 5 regulacją precyzyjną napięć, natężeń i taktowań wszystkich komponentów stacji i ich podzespołów. Dlaczego to tak ważne? Cisza ze względu na mniejszą emisję cieplną, oszczędność prądu, trwałość komponentów i prędkość działania.
Cała gama rekordów Świata pobita została przeze mnie stacjami bez OC, tylko wyregulowanymi.

 

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.